10 مدل از بهترین پیستوله برقی های رنگ پاش

پیستوله برقی رنگ پاش مثل نوع بادی دستگاهی مکانیزه برای پاشش انواع رنگ به شیوه اتوماتیک، یکدست و سریع است. مهمترین مزیت پیستوله رنگ در مقایسه با دیگر ابزارآلات رنگ آمیزی، سرعت بالا و در نتیجه صرف وقت کمتر کاربر، به علاوه یکدست کردن سطح رنگ شده خواهد بود که باعث می‌شود هر کاربری به دنبال بهترین پیستوله برقی رنگ پاش باشد. در نقطه مقابل بزرگترین نقطه ضعف پیستوله ها، مصرف بیشتر رنگ و ماده نسبت به سایر اقلام هم خانواده آن مثل برس و قلم مو و غلتک رنگ به حساب می‌آید. پرفروش ترین پیستوله برقی ها بیشتر در 2 نوع پیستوله رنگ ساده با مخزن چسبیده به دستگاه و نوع پیستوله برقی خرطومی با یک شلنگ بلند ساخته می‌شوند. نوع ساده معمولا تفنگی و مخزن سرهم با قسمت موتور دارد اما در تیپ پیشرفته تر و خرطومی، تفنگی و مخزن پیستوله حین کار قابل جداسازی از موتور و بدنه هستند تا وزن دستگاه پایین بیاید و دست کاربر در شیفت های کاری خسته نشود.

 

بهترین مدل های پیستوله برقی رنگ پاش

در پرفروش ترین مدل های پیستوله برقی چند عامل بسیار مهم تعیین کننده کیفیت و سرعت در کار خواهند بود که روی راندمان و نتیجه نهایی تاثیر محسوسی خواهند گذاشت. پیستوله رنگ برقی برخلاف نوع بادی نیازی به پمپ و کمپرسور باد ندارد؛ و با برق شهر و توسط یک موتور داخلی کار خود را انجام خواهد داد. برای همین توان خروجی موتور در کنار سایز نازل، حجم مخزن و ماکزیمم جریان رنگ خروجی و از همه مهمتر نوع کاربری (امکان نقاشی روی چوب، فلز، مواد غذایی، ماشین و خودرو و...) چند پارامتر اصلی و حیاتی در هر پیستوله رنگ پاش برقی هستند. به جز این موارد، چند مشخصه دیگر مثل نوع ساده یا خرطومی بودن، وزن، حالات و تیپ پاشش، نوع رنگ مصرفی (پلاستیکی، روغنی، اکریلیک، رنگ خوراکی و...) از دیگر معیارها در انتخاب یک پیستوله رنگ برقی به حساب می‌آید. در ادامه مطلب به معرفی چند مدل از بهترین پیستوله رنگ می‌پردازیم.

 

1 - پیستوله برقی کنزاکس 100 وات مدل KSG-1100

اولین عنوان پیشنهادی یکی از ساده ترین پیستوله های رنگ برقی است که توان خروجی نسبتا پایین 100 وات دارد. شرکت Kenzax پیستوله برقی کنزاکس مدل KSG-1100 را با یک نازل 0.8 میلی متری و یک مخزن 800 سی سی ارائه کرده که بیشترین فشار خروجی آن سبب می‌شود تا این مدل مخصوص کار روی محدوده های کوچک و عملیات نقاشی ساده و موضعی باشد. برای همین پیستوله برقی کنزاکس KSG-1100 برای کارهای سنگین و با وسعت زیاد مناسب نیست اما روی سطوح نه چندان بزرگ چوبی و فلزی راندمان بهتری خواهد داشت.

مزایا:

- امکان تنظیم جریان خروجی حجم رنگ تا 300 میلی لیتر در دقیقه

- طراحی ساده و قابلیت باز کردن سریع سری و نازل جهت تمیز کاری

- مخزن نسبتا جا دار و پر ظرفیت نسبت به توان و کلاس دستگاه

معایب:

- وزن سنگین با توجه به قدرت خصوصا بعد از پر کردن مخزن

- عدم کارایی و نامناسب رنگ آمیزی های وسیع

 

2 - پیستوله برقی رونیکس 130 وات مدل 1313

مثل بسیاری از لیست های بهترین ابزارآلات الکتریکی که اغلب عنوانی از شرکت رونیکس در آن وجود دارد، در فهرست بهترین مدل های پیستوله رنگ پاش برقی هم یکی از محصولات این برند با نام پیستوله برقی رونیکس مدل 1313 دیده می‌شود. موتور 130 واتی، مخزن 800 میلی لیتری و نازل 0.8 میلی متری از بارزترین مشخصات آن است. این پیستوله با سیستم پاشش سلنوئیدی می‌تواند کیفیت کار را بالاتر ببرد و مجهز به سوییچ ماشه ای – پدالی برای تنظیم مقدار خروجی است. طراحی ارگونومیک و استفاده راحت به همراه لوازم جانبی مثل قیف، سوزن و آچار از نقاط قوت این مدل به حساب می‌آید.

مزایا:

- وزن پایین با توجه به توان و ظرفیت مخزن دستگاه

- امکان استفاده از انواع رنگ روغنی و پلاستیک

- کیفیت پاشش قابل قبول برای کارهای خانگی

معایب:

- صدای زیاد موتور نسبت به توان حین کار

 

3 - پیستوله برقی آروا 400 وات مدل 5621

مورد بعدی به یک شرکت دیگر ایرانی بر میگردد که بیشتر محصولات این گروه نیز وارداتی و با کیفیت و ساخت چین است. پیستوله برقی آروا مدل 5621 تنها ابزار رنگ پاش الکتریکی کمپانی Arva است که در بین موارد پیشنهادی این لیست مشاهده می‌شود. توان 400 واتی به همراه مخزن 800 سی سی و نازل 0.8 میلی متر اصلی ترین مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند. دارا بودن 3 الگوی پاشش در کنار رنگ پاشی یکنواخت، کار با این دستگاه را ساده کرده و برای کارهای خانگی، حجم کوچک و متوسط و رنگ آمیزی موضعی انتخاب مناسبی خواهد بود.

مزایا:

- امکان تمیز کاری آسان و تعویض فیلتر سریع

- کابل برق بلند 2 متری و دو عدد سر بزرگ و کوچک برای پاشش مختلف

- مناسب کار خانگی و ضد زنگ روی درب و پنجره

معایب:

- نامناسب برای رنگ روغنی و کارهای سنگین

 

4 - پیستوله برقی خرطومی هیوندای 500 وات مدل 510-SG

نخستین مورد پیشنهادی در بین تیپ های خرطومی پیستوله رنگ به دستگاه پیستوله برقی هیوندای مدل SG-510 می‌رسد. پیستوله رنگ Hyundai 510-SG با توان 500 وات و مخزن فلزی 1000 سی سی جزو ابزارهای رنگ پاشی قوی و پر کاربرد محسوب می‌گردد. سه مدل پاشش مختلف از نوع HVLP در کنار نازل با سایز 1 میلی متر و قدرت پاشش تا 0.2 بار از جمله نقاط قوت این عنوان است. شلنگ خرطومی بلند 1.8 متری و کابل برق بلند 2 متری باعث می‌شود تا مخزن و تفنگی این مدل از موتور براحتی جدا شود و برای دسترسی نقاط متنوع رنگ پاشی در اختیار کاربر باشد. ضمن اینکه میانگین حجم خروجی آن 200 میلی لیتر در دقیقه و حداکثر جریان خروجی با توجه به ماده استفاده شده برابر 1 لیتر در دقیقه است.

مزایا:

- وزن سبک و مناسب با توجه به قدرت و تیپ دستگاه + امکان حمل رو دوشی

- کاربردی و راندمان بالا در رنگ آمیزی ساختمان، پروفیل، چوب و ...

- خرطومی بلند و مخزن فلزی با جایگاه نگهداری روی بدنه

معایب:

- غیر پیشنهادی برای کارهای بزرگ و سنگین و رنگ آمیزی خودرو

 

5 - پیستوله برقی کنزاکس 400 وات مدل KSG-2400

یکی دیگر از تولیدات کمپانی Kenzax که در این فهرست جای گرفته و در واقع از دید خیلی از کاربران بهترین پیستوله رنگ پاش برقی در بازار به حساب می‌آید. شرکت تولید کننده در این مدل از تیپ ساده با مخزن چسبده به بدنه بهره برده و موتوری 400 وات روی آن قرار داده است. اما پیستوله برقی کنزاکس مدل KSG-2400 با سیستم پاشش پر فشار و کم مصرف دارای یک مخزن 900 سی سی بوده که به لطف طراحی نوین آن، مخزن می‌تواند بدون نیاز به جدا شدن از دستگاه و از قسمت درب مخصوص پر شود. سایز نازل 2.5 میلی متری و همراه داشتن لوازم جانبی مثل قیف و سوزن به همراه کیف حمل دستگاه از مشخصات فنی آن است. حداکثر خروجی رنگ نازل به 700 میلی لیتر در دقیقه می‌رسد و وزن دستگاه کمتر از 2 کیلوگرم است.

مزایا:

- قدرت خوب در تمام کارهای خانگی، کشاورزی و باغبانی، مواد غذایی و نقاشی عمومی و حرفه ای

- امکان کار با انواع رنگ پلاستیکی، رنگ خوراکی و مایعات دیگر مثل سم

- شارژ راحت مخزن رنگ بدون دردسر و بدون جدا کردن از بدنه

معایب:

- کیفیت نسبتا پایین و متوسط لوازم همراه در مقایسه با کارایی عالی دستگاه

 

6 - پیستوله برقی خرطومی رونیکس 650 وات مدل 1365

یکی دیگر از بهترین پیستوله های برقی خرطومی که دومین عنوان پر فروش در این کتگوری ابزار از کمپانی Ronix به حساب می‌آید، پیستوله برقی رونیکس مدل 1365 است. موتور 650 واتی با مدل پاشش HVLP در کنار ماکزیمم خروجی 800 سی سی در دقیقه که کاملا برابر حجم مخزن این دستگاه یعنی 800 میلی لیتر است، مشخصات فنی اصلی را تشکیل می‌دهد. حداکثر ویسکوزیته و گرانروی رنگ و مایع برابر 60 دین در ثانیه به علاوه دو عدد نازل 1.8 میلی متری و 2.6 میلی متری در بیشتر کارهای رنگ آمیزی خانگی و عمومی به کار خواهند آمد. طراحی جذاب و چشمگیر ارگونومیک بدنه و دسته روکش شده پلیمری ضد لغزش در کنار سیستم تعویض سریع فیلتر هوا از دیگر موارد مهم در این مدل است.

مزایا:

- ایده آل برای انواع رنگ پلاستیک، اکریلیک و ...

- امکان انجام آب پاشی و سم پاشی به دلیل داشتن نازل پلاستیکی و خرطومی بلند

- مناسب کارهای متوسط و نقاشی موضعی دیواری و سقف

معایب:

- مخزن از جنس پلاستیکی و کوتاه بودن کابل برق

 

7 - پیستوله برقی خرطومی اکتیو 500 وات مدل AC-52500

از دیگر عناوین با مکانیزم کار خرطومی که فروش خوبی در بازار دارد، پیستوله برقی خرطومی اکتیو مدل AC-52500 است. مخزن پلاستیکی 700 سی سی با نازل نمره 2.6 میلی متر و ماکزیمم خروجی 700 میلی لیتر در دقیقه، در ظاهر دستگاه خاص و متفاوتی از این پیستوله نمی‌سازد. اما شرکت اکتیو با موتور 500 واتی آن، بدنه پلاستیک فشرده عایق شده و سیستم عملکرد ضد لرزش و تولید صدایی برابر 85 دسی بل راندمان و کارایی این مدل را به سطح مطلوبی رسانده است. امکان استفاده راحت با توجه به کابل برق بلند و خرطومی با کیفیت، از جمله موارد کلی و دلایل پیشنهادی این پیستوله است.

مزایا:

- داشتن 3 حالت پاشش افقی، عمودی، مورب با قابلیت تنظیم میزان خروجی

- امکان جداسازی مخزن پلاستیکی از بدنه برای نقاط مختلف سطح کار

- وزن سبک با توجه به قدرت خروجی دستگاه

معایب:

- شیفت کاری کوتاه و نیاز به خاموشی بعد از حدود هر 10 دقیقه کار

 

8 - پیستوله برقی توسن 550 وات مدل 2055ESG

کمپانی Tosan نیز در بین پر فروش ترین های پیستوله رنگ برقی سهمی دارد و یکی از محصولات ساخت چین این شرکت به نام پیستوله برقی توسن مدل 2055ESG توانسته نظر قشر بزرگی از مشتریان را به خود جذب کند. داشتن 2 عدد سایز نازل مختلف از جنس فلزی برنجی و امکان پاشش رنگ با غلظت و ویسکوزیته 120 دین بر ثانیه دلیل این جلب توجه توسط کاربران است. موتور 550 واتی در کنار مخزن پلاستیکی بزرگ 800 سی سی از نوع چسبیده به بدنه و ماکزیمم خروجی 1200 میلی لیتر در دقیقه باعث می‌شود تا کارهای طولانی و پروسه های بلند کاری با این پیستوله قابل انجام باشد.

مزایا:

- مجهز به سوزن و دو عدد نازل برنجی مرغوب سایزهای 1.8 و 2.6 میلی متر

- 3 حالت پاشش یکنواخت افقی، عمودی و دایره ای برای شرایط مختلف

- قدرت بالا و صدای کم حین کار برای انواع رنگ

معایب:

- ارائه بدون لوازم تمیز کننده

 

9 - پیستوله برقی هیوندای 600 وات مدل 625-SG

دومین عنوان پر فروش شرکت Hyundai در محبوب ترین پیستوله رنگ برقی با تیپ ترکیبی مخزن چسبیده به بدنه ساخته شده و با نام پیستوله برقی هیوندای مدل 625-SG به بازار عرضه شده است. مخزن بزرگ از نوع کاسه زیر با گنجایش 1 لیتری در کنار ماکزیمم خروجی 1.2 لیتری و دارا بودن 3 عدد نازل مختلف به همراه موتور 600 واتی، از این دستگاه محصولی پر قدرت و مناسب ساخته است. پاشش پر فشار و کم مصرف در کنار 2 حالت رنگ پاشی عمودی و افقی و طراحی بدنه ارگونومیک با وزن مناسب و سبک می‌تواند تا نوبت های کاری طولانی نیازهای رنگ آمیزی روی سطوح مختلف برای کاربر را برطرف کند.

مزایا:

- فروش با سه عدد نازل سایزهای 1.5 – 1.8 – 2.2 میلی متر

- استفاده آسان و باز کردن و تمیزکاری سریع بدون پیچیدگی

- پاشش HVLP با فشار بالا و حداکثر خروجی 1200 سی سی

معایب:

- کابل برق نه چندان بلند با توجه به قدرت دستگاه

 

10 - پیستوله برقی خرطومی کنزاکس 800 وات مدل KSG-2800

مورد بعدی باز هم به یک نمونه دستگاه در بین محصولات Kenzax می‌رسد که با موتور 800 واتی از جمله پیستوله رنگ های پر قدرت در این گروه به حساب می‌آید. پیستوله برقی خرطومی کنزاکس KSG-2800 با طراحی جذاب و جالب تفنگی ارگونومیک در کنار روکش ضد لغزش و ضد تعریق دست، خرطومی بلند 1.8 متری درجه یک، کابل برق بلند 2 متری و امکان تنظیم جریان پاشش رنگ، راندمان بالایی در انواع رنگ آمیزی ها خواهد داشت. این محصول با لوازم کامل جانبی از جمله بند دوشی، کیف، سوزن، قیف و برس ارائه می‌شود.

مزایا:

- سوزن و نازل فلزی برنجی با کیفیت بالا و سایز 2.5 میلی متر

- پاشش HVLP با مصرف کم و ماکزیمم خروجی 200 سی سی در دقیقه

- درب جداگانه برای شارژ رنگ مخزن بدون جدا کردن از تفنگی

معایب:

- مصرف رنگ بالا و غیر پیشنهادی برای رنگ های روغنی

 

11 - پیستوله برقی خرطومی رونیکس 950 وات مدل 1395

از قدرتمندترین پیستوله های رنگ در بازار که با موتور 950 واتی و توسط برند Ronix عرضه شده دستگاهی با عنوان پیستوله برقی رونیکس مدل 1395 است. تیپ ساخت خرطومی با شلنگ بلند 1.8 متری در کنار دو عدد نازل 1.8 و 2.6 میلی متری و همچنین مخزن 800 سی سی با ماکزیمم خروجی 1 لیتر در دقیقه، این محصول را برای رنگ آمیزی های طولانی مدت و حرفه ای آماده می‌کند. لوازم کامل جانبی مثل بند حمل دوشی، قیف و نازل اضافه به همراه گارانتی اصلی شرکت رونیکس از جمله نکات مثبت پیستوله رنگ Ronix 1395 است. حداکثر غلظت و ویسکوزیته مایع استفاده شده برابر 100 دین بر ثانیه بوده و سیستم پاشش HVLP می‌تواند با فشار بالا و مصرف بهینه رنگ، کیفیت بالایی را ارائه دهد.

مزایا:

- قدرت بالای موتور و برابر 950 وات + صدای کم حین کار

- سه حالت پاشش افقی، عمودی و دایره ای با امکان تنظیم جریان خروجی

- خرطومی بلند و تفنگی سبک با روکش پلیمری ضد لغزش دسته

 

معایب:

- ظرفیت مخزن معمولی و نسبتا کم با توجه به حجم خروجی رنگ و قدرت موتور

 

بهترین مارک پیستوله رنگ پاش برقی

در بین تمامی سازندگان و ارائه کنندگان گروه ابزار پیستوله برقی در ایران برندهای مختلفی وجود دارند؛ اما چند نام معتبر در بین پرفروش ترین مدل های پیستوله برقی بیشتر دیده می‌شوند. در واقع در لیست پیشنهادی عالی ترین پیستوله رنگ پاش، نام هایی چون پیستوله برقی رونیکس، پیستوله برقی کنزاکس، پیستوله برقی هیوندای، پیستوله برقی بوش، پیستوله برقی اکتیو، پیستوله برقی توسن، پیستوله برقی آروا و حتی مارک هایی مثل پیستوله برقی هائوپن هم دیده می‌شوند.

 

 

در این مطلب با 10 مدل از بهترین پیستوله رنگ ها آشنا شدیم. دیدیم که در بین عناوین بهترین مارک پیستوله رنگ پاش برقی هر دو نوع تیپ پیستوله خرطومی و ساده وجود دارد.

شما می‌توانید برای خرید پیستوله برقی در انواع مختلف و از برندهای معتبر ایرانی و خارجی، با بهترین کیفیت و ضمانت اصالت و سلامت کالا به همراه گارانتی و مشاوره فنی در خرید پیستوله رنگ برقی به فروشگاه ابزار مارکت مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
نظرات کاربران
امتیاز کاربران به این مطلب | از ۵ ( مشارکت کننده)
نفر
شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

  • |

    • |

    نظری جهت نمایش موجود نیست
    از آخرین تخفیف های ابزارمارکت مطلع شوید